PR

Pozycjonowanie – wady i zalety

Działania nad uzyskanej jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce są stosowane przez większość dużych, ale także mniejszych firm. To, co je łączy , to fakt, iż zależy im na zdobyciu rozpoznawalności oraz na jeszcze większej konwersji. Wysoka pozycja w rankingu Google może to zagwarantować – jednak tylko dzięki właściwie poprowadzonym działaniom. Samo pozycjonowanie jest na tyle złożone, że warto poznać jego liczne zalety, jak i pewnego rodzaju wady.

Pozycjonowanie

Celem zdobywania jak najlepszej pozycji na pierwszych stronach wyszukiwania na dane hasła – czyli krótko mówiąc pozycjonowania – jest lepsza widoczność strony w sieci. To właśnie dzięki niej możliwe jest efektywne pozyskiwanie nowych klientów oraz zainteresowanie ofertą użytkowników, szukających odpowiedzi na konkretne pytania. Niezbędne do rozpoczęcia pozycjonowania jest stworzenie wartościowego content, właściwa optymalizacja strony internetowej oraz budowanie sieci linków, stanowiących odsyłacze do witryny.

Zalety oraz wady pozycjonowania w Google

Pozycjonowanie to proces, na który wpływa bardzo wiele czynników – głównie jednak algorytm Google. Stąd też ma ono istotne zalety, jak i pewne wady.

Zalety pozycjonowania to:

  • przeprowadzenie audytu, który umożliwia wprowadzenie niezbędnych optymalizacji na stronie
  • znaczny wzrost liczby odwiedzin witryny
  • lepsza konwersja
  • dobra widoczność serwisu w internecie
  • spadek kosztów odnośnie pozyskiwania nowych klientów (ale tylko po dłuższym okresie prowadzenia działań)
  • wprowadzenie zmian w treści witryny
  • długoterminowy sukces w wyszukiwarkach
  • możliwość zmierzenia skuteczności działań

Wady pozycjonowania to:

  • długi czas oczekiwania na realne efekty
  • duża ilość pracy, którą należy wykonać podczas optymalizacji strony
  • konkurencyjność w TOP10 Google, która sprawia, że czasem osiągnięcie najlepszych pozycji jest niemożliwe
  • fakt, iż wyniki w dużej mierze uzależnione są od zmieniającego się algorytmu

Te kilka wad nie powinno jednak przysłonić efektów, jakie można osiągnąć dzięki zawalczeniu o lepsza pozycję w Google. A te mogą być świetne – nawet w sytuacji pozycjonowania na mniej popularne frazy. Faktem jest, że dzięki niemu nowi klienci zaczną pojawiać się na serwisie, a wskaźnik konwersji wzrośnie. Dlatego też warto zainwestować z tego typu prace, przeprowadzane jedynie przez doświadczonych specjalistów z branży. Firmą, która posiada długoletnią praktykę w dziedzinie SEO jest Alte Media https://www.altemedia.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych. Agencja marketingu internetowego Alte Media gwarantuje nie tylko skuteczne pozycjonowanie, ale także jego długotrwały efekt!

Źródło: Notka PR

Komentuj

Napisz Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Na Górę