Porady

Numerowanie stron w Open Office. Jak włączyć numerację stron Office?

Open Office to znakomity edytor tekstu, który w zupełności może zastąpić płatny odpowiednik jakim jest Microsoft Office. W tym poradniku zaprezentujemy prosty sposób umożliwiający dodanie numeracji stron w programie Open Office, oraz pokażemy w jaki sposób rozpocząć numerowanie stron od wybranej strony.

1 Numerowanie stron: Open Office

Często tworząc różnego rodzaju publikacje będziemy zmuszeni wprowadzić numerację stron w edytorze tekstu, lub przygotować spis treści. Open Office to darmowy i rozbudowany pakiet biurowy, o którym będziemy pisali na łamach naszego portalu niejednokrotnie. W tej części poradnika skupimy się przede wszystkim na włączeniu numeracji stron w edytorze Office Writer.

open office writer

Aby dodać numerację stron, należy po pierwsze wstawić do dokumentu stopkę (menu wstaw -> stopka (domyślnie), a następnie wybrać menu Wstaw -> Page Number, lub Wstaw -> Pola -> Numer strony.

numeracja stron open office

Wybierając pierwszą opcję (Page Number) do dyspozycji będziemy mieli więcej opcji – w tym miejsce wstawienia numeru strony (zazwyczaj będzie to stopka z prawej).

Dodatkowo formularz „Wstawienie numeru strony” umożliwia nam określenie między innymi:

  • Czy chcemy wstawić numer strony również na pierwszej stronie – często pierwsza strona dokumentu nie jest numerowana.
  • Możemy określić numer strony na pierwszej stronie.
  • Możemy określić tekst, który pojawi się obok numeracji stron – w tym celu należy zaznaczyć opcję Insert text …
  • Dodatkowo możemy określić na jakich stronach ma się pojawić numeracja – wtedy wystarczy odznaczyć opcję „Number all pages” i nacisnąć przycisk Select (możemy tutaj określić numerację stron wyłącznie parzystych, lub nieparzystych itp…).
22 komentarze

Napisz Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Na Górę