Open Office to znakomity edytor tekstu, który w zupełności może zastąpić płatny odpowiednik jakim jest Microsoft Office. W tym poradniku zaprezentujemy prosty sposób umożliwiający dodanie numeracji stron w programie Open Office, oraz pokażemy w jaki sposób rozpocząć numerowanie stron od wybranej strony.
1 Numerowanie stron: Open Office
Często tworząc różnego rodzaju publikacje będziemy zmuszeni wprowadzić numerację stron w edytorze tekstu, lub przygotować spis treści. Open Office to darmowy i rozbudowany pakiet biurowy, o którym będziemy pisali na łamach naszego portalu niejednokrotnie. W tej części poradnika skupimy się przede wszystkim na włączeniu numeracji stron w edytorze Office Writer.
Aby dodać numerację stron, należy po pierwsze wstawić do dokumentu stopkę (menu wstaw -> stopka (domyślnie), a następnie wybrać menu Wstaw -> Page Number, lub Wstaw -> Pola -> Numer strony.
Wybierając pierwszą opcję (Page Number) do dyspozycji będziemy mieli więcej opcji – w tym miejsce wstawienia numeru strony (zazwyczaj będzie to stopka z prawej).
Dodatkowo formularz „Wstawienie numeru strony” umożliwia nam określenie między innymi:
- Czy chcemy wstawić numer strony również na pierwszej stronie – często pierwsza strona dokumentu nie jest numerowana.
- Możemy określić numer strony na pierwszej stronie.
- Możemy określić tekst, który pojawi się obok numeracji stron – w tym celu należy zaznaczyć opcję Insert text …
- Dodatkowo możemy określić na jakich stronach ma się pojawić numeracja – wtedy wystarczy odznaczyć opcję „Number all pages” i nacisnąć przycisk Select (możemy tutaj określić numerację stron wyłącznie parzystych, lub nieparzystych itp…).