Sprzęt

Regeneracja kartridża w drukarce, krok po kroku

Jeżeli jesteś właścicielem drukarki, to z pewnością prędzej czy później będziesz musiał wymienić w niej tusz. Mniej doświadczeni użytkownicy najczęściej wybierają zakup oryginalnych tuszy, które oferują wysoką jakość, lub decydują się na zakup zamienników. Najtańszym rozwiązaniem jest zakup zestawu do samodzielnej regeneracji kartridża. W tym poradniku dowiesz się w jaki sposób samodzielnie napełnić kartridż i zaoszczędzić pieniądze.

Zestaw do napełniania kartridża – samodzielna regeneracja
Najczęściej zestaw do regeneracji składa się z butelki z tuszem, strzykawki do napełnienia, oraz specjalnego klipsa, który umożliwia odessanie tuszu z kartridża. Oczywiście będziemy musieli również posiadać kartridż, który chcemy napełnić – jeżeli takiego nie mamy, to również należy go zakupić – najtańszym rozwiązaniem wydaje się w tym wypadku zakup zamiennika, który prawdopodobnie będzie już napełniony i gotowy do użycia.

W pierwszym kroku należy wyciągnąć pusty kartridż z drukarki. W tym celu zazwyczaj wystarczy włączyć drukarkę i otworzyć pokrywę. Po chwili kartridż ustawi się w odpowiedniej pozycji, która umożliwi jego wyciągnięcie z drukarki.

Na wierzchniej części kartridża znajdziemy przyklejoną naklejkę z opisem modelu, należy ją zdjąć – pod naklejką znajdują się otwory umożliwiające napełnienie kartridża. Za pomocą strzykawki dołączonej do zestawu regeneracyjnego pobieramy tusz. Musimy uważać, aby nie przesadzić z ilością tuszu i nie napełnić kartridża ponad jego pojemność, ponieważ może doprowadzić to do jego uszkodzenia.

Tusz wprowadzamy powoli i równomiernie wstrzykując go w otwory znajdujące się pod zerwaną wcześniej naklejką.

Po zakończeniu napełniania należy udrożnić kartridż, korzystając z dołączonego klipsa i odessać kilka ml tuszu. Na koniec czyścimy układ elektroniczny kartridża, w taki sposób, aby nie było widać na nim śladów tuszu.

Więcej artykułów dotyczących eksploatowania drukarek atramentowych i laserowych znajdziesz na: digitalpc.pl

Źródło: Notka PR

Komentuj

Napisz Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Na Górę