Organizacja pracy
Praca handlowca jest wynagradzana na podstawie skutecznej sprzedaży. Jednocześnie pracownicy są zobowiązani do wypełniania targetów – przede wszystkim odbycia określonej liczby telefonów czy wizyt dziennie i miesięcznie. Niestety ich czas pracy nie jest wykorzystywany efektywnie. Nawet kilkadziesiąt procent czasu pracy pochłania konstruowanie oferty, a następnie raportowanie. W XXI wieku wydaje się to archaizmem. W końcu odpowiednie oprogramowanie CRM powinno sprawić, że oba procesy zachodzą automatycznie. Na podstawie wcześniejszych informacji o kliencie, system powinien pozwolić na szybkie skonstruowanie oferty, co w połączeniu widokiem klienta 360 stopni i wiedzą branżową pracownika zapewni sukces.
Kompetencje i obserwacja pracowników
Praca w sprzedaży wymaga określonych predyspozycji. Zapełnianie etatów chętnymi, którzy niekoniecznie są powołani do roli handlowca to droga na skróty i bardzo często nieskuteczna. Osobną kwestię stanowi podejście pracowników. Zdarza się, że nie wszyscy korzystają z przygotowanych i zapewniających sukces procedur. Dlatego warto obserwować pracę działu sprzedaży, nie tylko pod kątem twardych KPI, ale również wykorzystywania dostępnych technik i narzędzi.
Integracja oprogramowania
Zdarza się także, że sprzedawcy, mimo dobrych chęci, nie są w stanie odpowiedzieć na potrzeby klienta. Wśród nich możemy wymienić informacje o produktach i usługach, dostępności towaru czy dokonania błyskawicznego zamówienia. Narzędzia, z których korzystają sprzedawcy powinny być zintegrowane z oprogramowaniem magazynowym i służącym do analizy sprzedaży. W przeciwnym razie nawet najlepiej wyszkolony sprzedawca nie sprosta oczekiwaniom klienta, nie wykorzysta wszystkich szans na transakcje i zyskanie lojalności konsumentów i odbiorców, którzy mają przecież do dyspozycji konkurencyjne oferty.
Więcej o systemach CRM przeczytasz na craftware.pl
Źródło: Notka PR