Niekiedy potrzebujemy szybko zalogować się do systemu Windows. Nie mamy czasu na wpisywanie hasła, czy klikanie na użytkownika w menu logowania. Czasami jest to po prostu uciążliwe dla niektórych osób, gdyż są jedynymi osobami, które używają komputera w domu i nie chcą mieć spowolnień w stosunku do logowania się. W tym poradniku dowiecie się jak szybko i łatwo ustawić system tak, aby ominąć ekran logowania, a system automatycznie logował się do Windowsa.
- Żeby włączyć automatyczne logowanie się do systemu Windows, musimy na początek wejść w okno „Uruchom”. W tym celu wciskamy kombinację klawiszy „Windows + R”.
- Następnie w oknie wpisujemy komendę „control userpasswords2” w celu wejścia do menu użytkowników.
- Odznaczamy opcję „Aby używać tego komputera, użytkownik musi wprowadzić nazwę użytkownika i hasło”. Dzięki temu właśnie system będzie się logował bez podawania hasła i nazwy użytkownika. Okno logowania nie będzie już wyświetlane, po załadowaniu, od razu znajdziemy się w pulpicie naszego systemu.
- Klikamy zastosuj i zrobione. Czasem wyskakuje komunikat aby podać hasło, którego używamy przy logowaniu, tak aby system mógł sobie je zakodować i dzięki temu automatycznie logować się do pulpitu. Jeżeli nie mamy ustawionego hasła, to najzwyczajniej w świecie, pole zostawiamy puste i klikamy „OK”.